Who I Am??

I am a wife, a mother of three children, slaves of government :)
and of course a humble slave of Allah Swt.

Tuesday, October 12, 2010

Ngantuk

Semalam dah jumpa Pn Doktor...dialognya seperti di bawah:-

Melangkah masuk ke bilik Dr Mariana (my fav dr so far)
Dr : sakit apa?
Aku :
Erm..saya dah lewat period 11 hari....(malu2 ckp ngn Puan Doktor)
Dr : (dr senyum)..erm...so, dah cek dah..?
Aku : Dah dr...ader dua line....
Dr : ha ok la tuh....(sambil tanyer tarikh last period ngn EDD)..Insha Allah, due nnt bulan 6, 7hb....
Aku : (hanya mampu tersenyum dan syukur Alhamdulillah)
Dr: nnt kiter scan ..tgk kedudukan baby macamaner....lagi 6 minggu dah boleh daftar kad klin ik kesihatan ye..so far kandungan awak dah 5.5 weeks..
Aku: Ok..biler leh scan?skang ker?
Dr : kita try tgk dah boleh nampak lom kandungan awak...
Aku: (arghh sonoknye..tapi en shahir dan diha kat luar..erm takpelah...this is not my first time)

Dah cek sumer..dan for the first time aku dapat lihat sekecil kandungan dalam rahim aku....before this tak pernah tgk sebab mas adiha, aku hangin ngan doktor cina yang seakan2 mcm vavi tuh tak nak layan akunyer test pregnancy..aku ingat sampai bebile..but with this dr.. i adore her  a lot....sonoknya...but dr nasiht kan supaya aku jaga berat badan..jangan terlalu berat semasa mengandung dan dia suh target lagi 6 minggu mesti berat tak lebih 67kg..OK DR! saya akan jaga pemakanan saya..Insha Allah..Dan, Dr suh putuskan susu badan tuk diha..ok, i'll try!

My mom pun dah leh terima kenyataan, Alhamdulillah...Semoga kandungan kali ini membawa seribu rahmat dan rezeki yang melimpah ruah dan mengharap dariNya semoga segala urusan mengandung akan dipermudahkan...Aminnnnn....

No comments:

Post a Comment

jenguk2