Who I Am??

I am a wife, a mother of three children, slaves of government :)
and of course a humble slave of Allah Swt.

Tuesday, June 8, 2010

Hari Ini..

Arini aku posa ganti yang ke 4..alhamdulilahh...dan insha allah mudah2an posa aku cukup sampai ke petang...

Dari pukul 9.00 am aku dok buat perakuan j/k sebutharga yang melmbak yang aku rasa ader la dalam 50 sebutharga aku kene tulis pakai tangan dan jari aku pun dah bengkok, bontot pun dah kematu..tepat kul 1.00pm habis...fuh....byk kerja menanti sebenarnyer...

Semenjak kerja sini, kerja sentiasa ada..tak eprnah lekang pun dari meja ape lagi nak bersuker ria tgk internet..walaupun kkdg aku curik gak masa sambil2..maner leh hidup tnapa internet lor....kerana internet ni lah penyambung silaturahim dengan rakan2 lain mcm yati, rakan2 fb dan sewaktu dengannya...

But im happy to be here cuma biasalah tak sumer orang mpunyai pandangan dan idea yang sama ngn kita..itu yang banyak aku belajar kat sini..eventhough kawan2 ku kat sini kebnyakan lebih muda..jauh lebih muda dari aku....aku kene belajar utk jadi dri aku yang sekarang..bukan yang dulu..kalo dulu leh ar nak manja2 ngn kak sabar..skang orang mcm kak sabar, aku tak jupe kat sini..i miss her...now , kat sini aku yang kene pandai bawak diri biar orang rasa lebih hormat pada kerja....tapi sini sumer ikut kepala masing2...so aku pun buat hal sendri...bile tak busy baru dok nyibuk ngn dorang......

Aku nak further study, tapi aku tak call2 lagi bhgn pengambilan..tak tahu kenapa..confused?tak confident?atau lepas anak kedua?hermmm susah nak pikir menda ni...i have loooong wayyy to go...aku kene tahu aper goal aku kalo aku ader master? jadi pensyarah, itu yang aku nak..adakah aku mampu?Insha allah, semangat dan minat boleh dipupuk...cuma aku lom 50 % kompiden nak jadi sejauh itu....Tapi itulah impian aku.....

Apepun, aku berserah sumer ni pada Tuhan dan takdir yang dia tentukan pada aku....Aku berdoa semoga aku jupe jalan yang terbaik buat aku satu hari nanti...Aku perlu bantu suami aku dalam memperkembangkan ekonomi rumahtangga....Siapa lagi dia nak harapkan melain aku..Tapi dia kene tolong aku gak..Jangan Sangat Mengadap Komputer!huhuhu...but he has his own ambition..One day, I hope he will be a successful photoghrapher n bussiness man...Aminnn...

Ellisathul Md JAdin

1 comment:

  1. cantek u punyer layout blog...hehehhe..
    kiter pon nk sambung belajar..nk sgt2...tp byk benda nk kena fikir dulu...mudah mudahan cita2 kiter berdua akan termakbul kan..aamin...

    ReplyDelete

jenguk2