Who I Am??

I am a wife, a mother of three children, slaves of government :)
and of course a humble slave of Allah Swt.

Sunday, June 28, 2009

Kalaulah....

Jam di laptop aku ni menunjukkan jam 3.37 pagi....hu aku tokleh tido since kul 1.15 tadik...tak tahu kenapa..byk mende pikir..actually, aku baru baik demam since last thursday, 2 hari demam, dan alhamdulillah hari ni dah ok...at first, en sahir yang kene demam, jangkit pada aku dan skang diha pulak demam, aduh risau betul..tokleh tido memikirkannya...kekadang terpikir kan pengorbanan seorang ibu ni lebih besar dari pengorbanan seorang ayah..kenapa aku cakap cam tuh? em sebab kalo bapaknyer demam, kiter yang jaga,anak pun kiter yang jaga tapi biler kiter demam, anak pun kiter jaga, bapaknyer sekadar tengok jer tak mampu nak buat sepertimana seorang ibu buat kepada anaknyer..kenapa ek?tak mampu ke ataupun tak tahu nak buat apa ataupun tak nak berusaha buat aper yang termampu...

erm pukul 3.15 pagi tadik, aku baru tersedar aku belum lagik semayang isyak..astaghfirullah aku semakin lupe kepadaNya, but it takes about 15 mins to wake up di mana suara hati yang jahat di bawah nun sana mengatakan 'tak payahlah semayang, ko kan ngantuk"..peh pada hakikatnya aku langsung tak rasa ngantuk, aku sangat segar...erm tapi ada suara hati lagik berbunyik ' eh , bangun2, ko tak leh tido sebab ko tak semayang isyak lagik, dari ko pikir2 yang bukan2 dgn nak cari pasal pe lagik, pi bgn amik air semayang pi doa bebanyak, bulan ni bulan Rejab dan bulan yang sgt diredhai oleh Allah selain syaban dan ramadhan'..lalu aku pun bgn..langsung terus membawa aku ke depan lappi ni untuk mencoret sedikit rasa untuk luahan walaupun tak sepenuhnya...

Tetibe tgh berkira2 nak bangun aku terpikir pasal mati..Ya Allah takutnye, aku belum bersedia lagik, aku belum cukup amalan tuk dibawa, aku jadi sgt takut...tak tahu kenapa, tapi kalaulah apa2 terjadik pada aku, aku harap abang aku dapat menjaga diha seperti anaknyer sendiri...argh..napa aku tulis cam tuh...aku pun tak tahu, kerana aku percaya abg aku lebih berpengalaman dalam hal ini...uh sedeynye, leks2 aku bukan buang tebiat ke aper ok..just a little note..but kalo boleh biarlah bapaknyer sendiri, tapi dalam keadaan mcm ni, aku ader sebab tersendiri kenapa aku buat sttmt cam gitu..heheheh..bkn aku tak percaya suamiku buleh bertanggungjawab tapi aku rasa he has his own path, dia seorang bapa yang boleh diharap, boleh bantu cuma kene perbaiki hal selain daripada yang aku sebutkan tadik..oh myb,we were just about one and half year of marriage, so i cant judge anything..people will cahnge someday maybe, but its true, it takes about 5 years in marriage to know each other very well...i have another 3 and half years to go..i hope that it will goes day by day with full of love and joyful among 3 of us...Aminn...

Sesungguhnya, aku sangat mencintai dan menyayangi suamiku sepenuh hati ku dan juga aku amat berbangga kerana aku dapat melahirkan zuriat nyer yang sangat comel dan sangat keletah serta cerdik..ummi sayang diha so much...suamiku tetap milikku yang telah tertulis diazali..dan semoga aku masih berpeluang melahirkan anak2 yang comel untuk suamiku..amin.....demi diha aku tetap terus bersemangat tak mudah goyah dan tak mudah beremosi, please Tuhan help me!Temukan aku kepada jalan yang diredhai oleh Mu, Ya Allah!aminnn...


p/s: entri ni agak emosi sket kerana aku berjaya menaip utk kesekian kalinya pada waktu awal pagi dan dapat menghabiskan pada 3.55 pagi..horray!Semoga Tuhan mendengar doaku tadik..aminnn...

Ellisathul Md Jadin

No comments:

Post a Comment

jenguk2